<//avoir>
iFollowU
Wednesday, November 281:21 AM \\


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ ♥


Malam ni tepat pukul 1 pagi aku nak jet jet berani cerita seram kat korang. Mohon baca sampai habis. Cerita ni dah lama jadi sebenarnya (Bulan May kot) tapi sebab kesuntukkan masa nak share, makanya aku open cerita ini malam la. Oh, cerita ni tak ada unsur unsur penipuan. Semuanya benar-benar terjadi. Jengjengjeng

By the time parents aku takada dekat rumah. AE la yang datang rumah pastu dengan baik hati teman aku bermalam malam, so aku dengan AE keluar pi Jubli petang tu join SZ & HZ sebab memang bosan gila taktau nak buat apa dekat rumah selain dari mereput di rumah. Time tu pun dah around pukul 7 ha ha ha (ni namanya cari nahas tau) actually we have no idea nak pi mana time tu, plan lah pesemua; masa tengah rancak plan nak p mana tu terjumpa AD&TZ. AD ajak p makan, kebetulan time tu aku dgn AE memang lapar, so aku dgn AE decide follow pi makan.

So, starting from Jubli aku & AE memang betul-betul follow belakang motor AD & TZ je dari Jubli. Tak lari sikit pun, sampai dekat traffic light pertama (simpang 4) kitorang still sesama, sehaluan tak berpecah lagi. Sampai dekat traffic light kedua (SHAHAB PERDANA) AD & TZ hilang. Ha ha ha. Sila gelak sekarang sebab sebenarnya aku &AE tidak lagi mengikuti AD&TZ............

Lepas traffic light tu terus tak nampak dorang. Macam asap yang hilang tak dapat dikesan. Boleh pula time tu AE cakap dia tak bawa phone aku sumpah dah cuak Nauzubillah and she trying to call AD guna phone aku walaupun sebenarnya dia tak ingat number any of them. Mencuba nasib katanya, dalam tengah try and error call tu aku&AE pelikk macam mana dorg boleh hilang mcm tu je. We did stop dekat memana suka hati dan banyak kali sebab trying to contact them.

After a few mins, dah boleh call AD lepastu tanya la actually kedai makan tu dekat mana sebab dari awal AD dgn TZ tak bagitau venue & dengan nada serius AD cakap "Aku dekat Khairul, Mergong ja ni" Ok, mari gelak berjemaah. Ha ha ha ha ha ha.

Sebab apa? Meh sini aku nak bagitahu the real jalan to get Khairul's macam mana.

Korang try scroll balik atas part aku bold traffic light first. Kedai makan Khairul tu memang right after traffic light tu sebenarnya & tak perlu pun sampai traffic light second tu......

Ok, dah settle bab tempat makan, Masa call AD tadi kitorang exactly stop tepi jalan yang sememangnya tak akan menghalang laluan kenderaan lain. Suddenly, ada lori bagi hon dengan high beam dekat aku dgn AE. The driver macam cakap something tapi aku tak dapat nak faham & dia macam a bit marah marah. Tanda apa tu gais, hahahahahahantuuuuu. Dia macam fikir logik dengan mitos la jugak; Kalau dah orang hon+high beam lagi tu apa maknanya kalian? Mohon fikir dan faham sendiri.


Jangan takut benda tu ada di suatu tempat sedangkan sekarang ni dia boleh ada di depan, tepi, belakang kita je. Entah entah dia tengah teman aku type cerita ni. Ha ha ha ha ha. Bye weh byeee T___T

Labels:


0 Comment(s)