<//avoir>
Bunch of Memories
Thursday, December 1112:55 AM \\


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ ♥


So hi? (awkward) yeah, SPM is over about a few week ago and sadly to be told that to-do-list after SPM dah on it way to decay. Lifeless i must say......

Terbengkalai semuanya. Harini aku ambil insiatif untuk reduce lifeless yang tahap gila punya dengan update blog. So hi? Better than aku scroll down instagram and menyumpah seranah habis orang yang tak bersalah pergi holiday (obersi la especially) siapa suruh engkorang pergi holiday tak bawa aku. Eh? Hahahaha. Please try another method la Alia. Tak lawak.

Ok last few days ada la aku jelajah KL jap itu pun nasib sebab ada kenduri kalau tidak alamatnya bercuti dalam bilik je dengan mimpi mimpi ditemani gambar di insta-geram.Sempat la jugak aku membuli dengan penuh kasih sayang dekat abang aku dengan pojaan hati dia ajak pergi BBW tengah tengah malam walaupun dari petang crowded dia toksah cerita menduga betul lepastu dah dapat buku bodek dia layan midnight movie, The Pyramid. Paling penting, lepas la jap rindu dekat orang sepatutnya (ekhem)

Ok, sebenarnya tu bukan main point aku create post ni. Nampak tak tajuk dengan isi jauh betul marathonnya. Barangkali lari berganti ganti. 


*****

Masa aku godek godek balik galeri dan album dalam laptop aku jumpa banyak la jugak hasil aku sebagai photographer dekat sekolah selama aku berkhidmat 2 tahun. Zassss, rindu. Eh cmmon sekolah pun tengah cuti tak kan dah rindu kot?? Ok, lepas tu aku belek lagi jumpa pulak gambar adik adik dorm zassss lagi sekali rindu. Banyak pulak ratio tahap kerinduaan aku nak contribute dekat semorang eh. Sado la sikit ekeleh.


Ex-dorm-mate 


Rindu yang banyak akal nak kenakan orang tapi senang kalau nak mintak tolong. Dorm aku la paling bising sampai 2-3 pagi sampai kena marah marah dengan senior form 5(hehehe) Dorm yang paling lambat turn off and turn on lampu. Kalau boleh pukul 6.15pagi pun lampu masih off tak ada kesedaran langsung nak siap pergi sekolah haha. Everyweekend yang melepak dalam dorm tunggu parents bawa makanan. Yang sesama get excited over something get obsess toward someone lawan merunggut nagging over some issue (paling banyak abt asrama sampai satu dorm merungut benda sama sebab tak tahan nak keluar asrama) 

Ni kalau nak cerita sampai esok pagi pun tak habis. Malas la aku nak describe panjang panjang lebar. Tapi dorang ni la adik adik yang best senang kamceng senang cerita.

Ex-study-mate 

Paling rindu. Berebut nak tidur cop tempat dalam bilik study bila mana tengah demam kuskus exam. Lawan bahan siapa paling hardcore mengigau keluar segala angka math mathtamb fakta agama sejarah. Tengok macam macam ragam dari sebelum tidur tengah tidur sampai nak kejut bangun subuh sepiee dari yang senang bangun sampai yang liat gila nak bangun. The one yang kitorang komplot dengan acik guard (menyusahkan sebenarnya) minta tolong belikan burger dengan list pesanan yang berkajang kajang buat bekal supper tengah malam atau buat cover ngidam gian dah lama control nak makan makanan segera gitueew. Terima kasih Kak Siti & Kak Wan layankan aje kerenah kitorang. (Ha, ini pun aku rindu nak menyakat dua orang ni hehe) Yang jatuh bangun sama sama kena tocher buat hal dengan warden. Dari nak settle kes sampai nak mendajal adik adik junior semua sama sama.


Paling aku tak boleh blah nak deny aku rindu is cousin aku sendiri. Dari sekolah rendah sesama cuma terputus jap sebab aku pindah KL. Lepastu sambung balik sampai la masuk asrama semua sesama. Sampai orang takleh nak recognize kitaorang, Siap dapat title kembar. Paling aku geram dengan cousin aku sendiri bila mana dia dengan selamba-bongkak-riak-takbur-yakinnya cakap dekat aku masa setiap kali jalan dengan dia "Eh hang ni pendek la" Cis, aku serious tak ambik hati limpa jantung pancreas pun masa dia kata macam tu walaupun hakikatnya aku tinggi lagi dari dia (kahkah). Sebab dia yang memang paham aku dari dan dengar my pointless drama over and over again. Yang sesama remuk rendam air mata yang sama sama enjoy kena marah semua sekali. Sesedap cheese biskut dia memudahkan lagi panggilan nama aku dari empat huruf dia jadikan dua je. Mudah betul hidup kau ya? Duduk Terengganu elok elok tau (sebab aku tau hang baca hahaha)


Dah tu je aku nak bebel. Aku lack of idea peribahasa tatabahasa dan kosa kata sejak sejak habis sekolah ni (terkerek lak hahaha) Ini pun aku dah rasa cukup jilake dengan update kali ni. Rasa macam orang menyampah nak baca, Adik adik yang dah busy dengan shopping barang barang nak masuk sekolah tu. Good luck & enjoy every single moment dekat sekolah.


--  girls be good do good. always. all the best in future bcs life getting harder and we just need to be stronger. may Allah bless all of us. inshaAllah. Aku sayang semorang dunia akhirat. TQSM for such valuable memories.....


THE REST IS HISTORY---



May Allah bless xx

0 Comment(s)